Opisy kulturystyczne (forum-kulturystyki.pl)

Sport

Zdecydowana większość adeptów sportów siłowych, a zwłaszcza początkujący, nie zdają sobie sprawy z tego, jak istotnym jest aby w planie treningowym znalazł się solidny i przemyślany trening nóg.

W tym artykule postaramy się pokrótce rozpisać poszczególne partie mięśniowe oraz metody i ćwiczenia stymulujące ich rozwój. Trening dolnych partii ciała nie tylko zapobiega powstawaniu dysproporcji w sylwetce ale również stymuluje wydzielanie testosteronu, przez co zaleca się aby wykonywać go na samym początku sesji.

Mięśnie czworogłowe uda

Są to największe mięśnie składające się na muskularny i efektowny wygląd nóg, przez co trening powinniśmy zaczynać właśnie od nich. Istotnym jest aby na pierwszy ogień zawsze brać podstawowe ćwiczenia złożone, takie jak przysiady ze sztangą, zaś dopiero w dalszej kolejności wykroki, syzyfki etc. Wybrane ćwiczenia:

  • przysiady ze sztangą,
  • prostowanie nóg na maszynie,
  • wykroki ze sztangą,
  • syzyfki oraz inne ćwiczenia oparte na masie własnego ciała.

Mięśnie dwugłowe uda

Usytuowane na tylnej części ud mięśnie dwugłowe są bodaj najrzadziej trenowanymi mięśniami dolnej partii ciała. Chodź biorą one czynny udział w trakcie wykonywania takich ćwiczeń jak przysiady czy martwe ciągi, to zaleca się przynajmniej czasowe uwzględnianie ich w planie treningowym. Ilość ćwiczeń stymulujących ich rozwój jest stosunkowo niewielka. Zaliczamy do nich:

  • ugięcia nóg z hantlą w leżeniu na ławce płaskiej,
  • odwodzenie nogi w tył na wyciągu lub maszynie,
  • żuraw – swoisty wyczyn siłowy będący ukoronowaniem długotrwałej i sumiennej pracy nad mięśniami dwugłowymi ud.

Mięśnie łydek

Są one trenowane dość często z uwagi na możliwość ich ekspozycji, zwłaszcza latem. Ich trening oparty winien być zarówno na ćwiczeniach rozwijających część tylną łydki jak i piszczele.

Niekwestionowanym królem wśród ćwiczeń na łydki są wspięcia, które wykonywać możemy zarówno na obu nogach jak i jednonożnie. Zazwyczaj jednak wyposażenie siłowni pozwala na wykonywanie różnych odmian takich jak np. wspięcia z obciążeniem lub ośle wspięcia. Mięśnie piszczelowe natomiast rozwijamy poprzez wykonywanie wspięć odwróconych tj. na piętach.

Źródło:
forum-kulturystyki.pl

Written by Alicja